مزایای VOIP
نوشته شده توسط : ساحل

VoIP یک تکنولوژی امروزین است و همانطور که چشمداشت می رود نسبت به سیستم تلفنی آنالوگ مزایای زیادی دارد. سیستم های تلفنی VoIP نسبت به مراکز تلفن سنتی پایدارتر هستند و نرمش بالاتری دارند.
فناوری VoIP وانگهی می تواند در مواردی ارزان تر از سیستم تلفن دیجیتال و یا آنالوگ باشد. علیرغم این مزایا، سیستم های ویپ به عنوان یک فناوری امروزین به نزاکت فنی برای طراحی پسندیده سیستم دربایستن دارند.
در مجموع می توان برای تکنولوژی VoIP مزایای زیر را بیان کرد:

امکانات تلفنی فراوان VoIP :
پروتکل SIP که در تکنولوژی VoIP استفاده میشود در عین سادگی بسیار انعطاف پذیر است. این موضوع باعث شده است تولیدکنندگان محصولات ویپ بتوانند امکانات تلفنی فراوانی را پیاده سازی کنند. امکاناتی مثل انتقال تماس، پارک کردن تماس ها، ارسال به صندوق پستی و غیره در کل سیستم های VoIP هستی دارند. معمولا مراکز تلفنی VoIP چند صد امکان تلفنی را در اختیار کاربران می گذارند.

مزیت VoIP در کنفرانس تلفنی :
در تکنولوژی VoIP به سهولت می طاقت کنفرانس های تلفنی با تعداد زیادی از کمپانی کننده برپایی کرد. این مزیت به انگیزه استفاده از فناوری IP است که مایه می شود بتوان به راحتی مکالمات را کپی کرد و به تمام شرکت کنندگان ارسال کرد.

امکان به کارگیری نرم انگیزه ها تلفنی :
فناوری VoIP برای انتقال مکالمات از همان روش هایی استفاده می کند که بیشتر نرم افزارهای تحت شبکه متعلق به کاربرد می کنند. وانگهی در سیستم VoIP یک شبکه برای انتقال دیتا و صوت استفاد می شود که باعث می شود نرم افزارها دسترسی بیشتری و آسان تری به مکالمات داشته باشند.

قابلیت ارسال فکس بر روی شبکه در سیتسم ویپ:
با تکنولوژی VoIP به راحتی می توان از طریق کامپیوتر فاکس ارسال کنید. معمولاً یک نرم انگیزه ها ساده این کار را سپریدن می دهد و نیاز نیست کاربران از دستگاه فکس کاربرد کنند.

استفاده بهتر از ظرفیت شبکه در VoIP :
در مکالمات تلفنی در اکثر موارد یک نفر راوی است و دیگری شنونده. این به این معنی است که ظرفیت هرکدام از خطوط تلفن کم و بیش به مدت 50 درصد موارد مورد استفاده پیمان نمی گیرد. تکنولوژی VoIP از این سوژه استفاده می کند لغایت ظرفیت سیستم را افزایش دهد. در حالیکه در مراکز تلفنی سنتی ظرفیت شبکه هدر می رود.

مزیت ویپ در ساختار انعطاف پذیر شبکه :
ساختار یک شبکه VoIP زیاد ساده و منعطف است. به این ساختار معمولاً ساختار مسطح (Flat Architectre) میگویند. در این ساختار بر عکس تلفن های سنتی نیاز نیست تلفن از طریق سوئیچ های گوناگون به مقصد متصل شود. بلکه تلفن ها مستقیماً به سرور کنترل کننده تماس (IP PBX) متصل می شوند.

جا به جایی کاربران در تکنولوژی VoIP :
اگر تا کنون مجبور شده که جای خویش در محل کارتان را تغییر دهید حتما می دانید که جا به جا کردن خط تلفن شما معمولاً زیاد طول می کشد. زیرا در سیستم سنتی باید سیم ها جابه جا شوند. اما در مرکز تلفن VoIP شما تنها بس است گوشی تلفن خود را جا به جا کنید و به پورت شبکه ای در کنار میزتان وصل کنید. به همین سادگی عدد تلفن شما بدون تغییر به محل جدید انتقال می یابد.

ارزان تر بودن تماس های راه بعید از طریق VoIP :
در تکنولوژی VoIP تماس های راه دور به شدت ارزان تر از تماس هایی هستند که از طریق مراکز تلفن سنتی استوار می شود. انگیزه ها زیادی برای این امر وجود دارد اما به بریده کردن می توان به ساده تر بودن تکنولوژی VoIP، استفاده بهتر از گنجایش شبکه و به کارگیری یک شبکه برای داده و صوت اشاره کرد.

ساده تر بودن شبکه ویپ از روترها و سوئیچ های شبکه برای انتقال صوت بهره‌گیری می کند. پیاده سازی این ساز و برگ و اتمام تنظیمات آن ها به مراتب آسان تر از تنظیمات سوئیچ های مخابراتی است. علاوه بر این شبکه های داده نسبت به شبکه های مخابراتی ساده تر هستند.

مزایای VOIP چیست؟

امنیت بالاتر VoIP :
یکی از مزایای مهم سیستم ویپ امنیت بالاتر آن نسبت به سیستم های مخابراتی آنالوگ است. در یک سیستم تلفنی آنالوگ معمولا با پیوست یک گوشی آنالوگ می طاقت به سادگی به شبکه وصل شد. اما در تکنولوژی VoIP کاربران باید معرفی شوند. در ضمن مکالمات را می تاب بر روی VPN ارسال کرد که مایه می شود مکالمات رمزگذاری شوند.

مزیت VoIP در اشاعه شبکه:
در یک سیستم VoIP به سادگی می تاب درونی های اکثریت تعریف کرد. همچنین می نا شمار خطوط تلفن را با افزودن گیت وی های VoIP به سادگی افزایش داد. اما در سیستم های تلفنی سنتی معمولاً گنجایش شبکه از پیش مشخص است و افزایش دادن آن راحت نیست.

اتصال دفاتر مختلف و گرد کردن سیستم تلفنی با ویپ :
این ویژگی گرد از مزایای مهم VoIP است. در فناوری VoIP فقط بس است یک بستگی شبکه ای بین گوشی تلفن و سرور تلفنی وجود داشته باشد. مهم نیست این وابستگی از طریق اینترنت باشد و گوشی در سوی دیگری جهان باشد و یا اینکه در اطاق سرور پیمان گرفته باشد. در هر دو صورت کاربران یک عدد درونی خواهند داشت و از یک امکانات کاربرد می کنند.

سهولت مانیتورینگ سیستم VoIP :
سهولت مانیتورینگ تماس ها و ردگیری مکالمات را باید به عنوان یک مزیت مهم VoIP ذکر کرد. در تکنولوژی ویپ به سادگی می نا ریز مکالمات را ذخیره و مشاهده کرد و یا مکالمات را ضبط کرد. این موضوع از آسانی ترکیب رایانه و سیستم VoIP ناشی می شود.





:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: